Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2022

ΧΕΙΜΩΝΑΣ (ΜΕΡΟΣ 2)

Και αυτή την εβδομάδα που ακολούθησε ασχοληθήκαμε με θέματα του χειμώνα. Φτιάξαμε το ιστόγραμμα αναφορικά με το τί είναι χειμώνας. Και αναφερθήκαμε στο τι μας αρέσει ιδιαίτερα την εποχή του χειμώνα. Παράλληλα, παίξαμε κι ένα παιχνίδι ρόλων στο οποίο το κάθε παιδί έμπαινε στη θέση του χειμώνα και αφού ντυνόταν με τη "στολή" του, τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης του έπαιρναν συνέντευξη! Μας ανέφερε χαρακτηριστικά τον τόπο που ζεί, τι του αρέσει να τρώει, ποιό είναι το αγαπημένο του χρώμα, ποιοί είναι οι φίλοι του, ποιά είναι η αγαπημένη του ασχολία όταν ξυπνάει και τα παιδιά με τη φαντασία τους μας έφτιαξαν υπέροχες ιστορίες!


Μάθαμε το τραγούδι του χειμώνα (Αααα αρχίζει η παγωνιά) ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα και ασχοληθήκαμε με αυτό, μαθαίνοντας τα γραμματάκια του τραγουδιού με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο (Α,Ε,Ι,Ο,ΟΥ), και τις αντίστοιχες φωνούλες τους (φωνολογική επίγνωση). Σε πρώτη φάση τα παιδιά έκαναν ελεύθερα σφραγιδούλες επάνω σε κάθε στίχο του τραγουδιού, στη συνέχεια προσπάθησαν να βρουν ανάμεσα σε διάφορες χιονονιφάδες με λέξεις ποιές χιονονιφάδες είχαν λέξη που ξεκινούσε από τη φωνούλα /α/, ποιά από τη φωνούλα /ε/, /ι/, /ο/ κλπ. Στο τέλος της δραστηριότητας αυτής, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των δύο παιδιών και ζωγράφισαν την εικόνα του κάθε στίχου (Ομάδα Α, Ομάδα Ε, Ι, Ο και Ομάδα ΟΥ).









Παίξαμε παιχνίδια με τα ρούχα του χειμώνα μιας και μας άρεσε πολύ αυτή η δραστηριότητα σύνθεσης της λέξης.




Ενώ συνθέσαμε με γράμματα μέσα σε χιονονιφάδες και τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ. Και κατόπιν, αφού την έφτιαξαν όλα τα παιδιά της ομάδας μας, τη γράψαμε ατομικά σε καρτελάκια και τη βάλαμε στο κάδρο που φτιάξαμε με τον χιονάνθρωπο και τις χιονονιφάδες που σχεδίασε το κάθε παιδί όπως μπορούσε.













Και επειδή το κρύο μας έπεσε,,,βαρύ (!!!), κόψαμε και κολλήσαμε ρούχα χειμωνιάτικα και ντυθήκαμε ζεστά για να μην κρυώσουμε.


Και συνεχίσαμε τις δραστηριότητες μας με τα ρούχα του χειμώνα, ενώνοντας το παντελόνι και τον αριθμό που είχε επάνω του με το σωστή μπλούζα και την αντίστοιχη ποσότητα.








Μάθαμε τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα ρούχα και κάναμε σειροθέτηση στις καρτέλες.


Παίξαμε παιχνίδι αντιστοίχησης και προσπαθήσαμε να βρούμε ποιό γάντι ταιριάζει με ποιό και έτσι αναλύσαμε την έννοια "ζευγάρι" που εμπεριέχει τον αριθμό δύο. Κατόπιν, τα παιδιά ζωγράφισαν ελεύθερα τα δικά τους "ζευγάρια" γάντια.












Παίξαμε, επιπλέον, παιχνίδι μαθηματικών με το ζάρι, στο οποίο όποιον αριθμό μας "έφερνε" το ζάρι, τόσες χιονόμπαλες τοποθετούσαμε επάνω στον χιονάνθρωπο.







Ενώ τέλος, παίξαμε, διασκεδάσαμε και κινηθήκαμε με πολλά παιχνίδια και παιχνιδοτράγουδα του χειμώνα, όπως τη μικρή χιονονιφάδα (βλ. εικόνες), το χοκυ ποκυ του χειμώνα, τα 10 γαντάκια πλεκτά κλπ.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε να σχολιάσετε: